Hvilken klapvogn er bedst på ferien?

Sommerferien ‘ 16 er bestilt: Krydstogt i Caribien fra Miami

collage

Så er sommerferien 2016 allerede bestilt og jeg glæder mig helt vildt! Vi har bestilt et krydstogt i Caribien fra Miami til primo september og det er første gang jeg skal på krydstogt – så jeg er ekstra spændt!

Norwegian Cruise Line
Vi har booket ferien hos Norwegian Cruise Line, som skulle være et af verdens største krydstogtrederier og har rødder i Norge, som navnet antyder. Norwegian har hele 14 krydstogskibe og er kendt for deres “freestyle cruising”, hvilket vil sige at gæsterne på skibet selv kan bestemme både hvor og hvornår de gerne vil spise – man vælger frit mellem de mange restauranter og bestemmer selv tidspunktet, så der er masser af frihed. Mad er inkluderet og man kan så tilkøbe forskellige drikkevarepakker, f.eks. har vi fået “sodavands-pakken” med gratis fordi vi bestilte inden december.

Krydstogskibet Escape
Escape er Norwegians nyest skib, som blev søsat dette efterår 2015. På Politiken.dk fandt jeg en liste fra marts 2015 over top 10 største krydstogt skibe, her kommer Escape ind på en fjerdeplads – og er det største af Norwegians krydstogtskibe. Skibet har nemlig plads til over 4.200 gæster og over 1.650 personale, og er desuden 335 m lang og har 20 dæk. Escape råder over verdens største vandland på havet, samt ropes course (ræb-bane), hvor man kan få lov at “gå planken ud” helt øverst oppe på skibet!

Et fuldstændig vanvittigt skib, som jeg slet ikke kan forestille mig endnu, selvom man ser billeder. Jeg glæder mig rigtig meget til det hele, til at se vores lille kahyt, samt blive underholdt på det vildeste skib jeg kan forestille mig.

Destinationer
Krydstogtet vi har booket med Escape er fra Miami primo september 2016 og varer én uge. De første to hele dage forgår som “afslapningsdage” på havet. På dag 3 ligger man til ved St. Thomas, som er en del af de Dansk Vestindiske Øer. På dag 4 ligger man til ved Road Town, som er er hovedstaden i de Britiske Jomfruøer. Dag 5 går som afslapningsdag på havet og på dag 6 ligger man til ved Bahamas. På dag 7 ligger man igen til ved Miami og så er krydstogtet slut!

Jeg er meget begejstret for både at skulle besøge Miami, men mindst lige så meget de tre skønne caribiske øer som jeg aldrig havde turdet drømme om at besøge! Dagene på øerne vil vi have nøje planlagt, så vi kan bruge vores tid helt rigtigt når vi endelig er der. Desuden rejser vi til Miami et par dage før krydstogtet og rejser hjem dagen efter, så vi også her kan få set lidt andet end det ellers abnormt store skib.

Pris
Faktisk er jeg meget overrasket over prisen, det er nemlig ikke så galt endda! Vi skal slippe cirka 5.500 kr pr voksen for krydstogtet inkl. mad. Herudover skal der betales et obligatorisk drikkepengetillæg på cirka 650 kroner pr voksen. Da vi bestilte inden december fik vi desuden sodavands-pakken med gratis. Derudover skal man huske at beregne rejsen til Miami med fly og hvis man vil overnatte i byen inden og/eller efter. Vi har fundet flybilletter til cirka 3.500 kr pr voksen. Vil du også på krydstogt med Norwegian Cruise Lines, så kan det bookes HER.

Nedenfor kan I se en video af det vanvittige skib – jeg kan slet ikke vente med at besøge det!