Dagens tip: Penge på DR1 om charterrejser

Anmeldelse: Club Magic Life – Rhodos, Plimiri

CollageDette blogindlæg har været længe undervejs – jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal starte og slutte, hverken i forhold til tekst eller billeder. Jeg har så meget at fortælle om dette hotel og jeg har alt for mange billeder af det kæmpe areal hotellet breder sig over. Måske læste I med da ferien blev booket for et par måneder siden, og så ved du nok at jeg den første uge i oktober var afsted på hotellet her sammen med min mor, to søstre, en svigerinde og selvfølgelig min 6 måneder gamle søn. Så det var en rigtig tøse tur – og en god en af slagsen.

Hotellet
Club Magic Life Plimiri på Rhodos er et 4+ stjernet TUI hotel og kan derfor kun bookes gennem Star Tour – desuden er det et koncept hotel, hvor der er et hav af sportslige aktiviteter tilgængelig. Selve hotellet breder sig over et kæmpe areal, hvorpå der fordeler sig cirka 400 værelser, samt pools, sport, restauranter og meget mere.

Hotellet er nærmest delt ind i to – et “højland” og et “lavland”. På et af de midterste billeder ovenfor kan I se at de to dele er forbundet af en lille bro og tilhørende elevator. Vi boede helt nede i enden af lavlandet. Her var der nogle hundrede meter til en stenstrand med strandbar, en stille og afslappende pool, samt en pool og snackbar. Højlandet var mere indrettet som en lille by med to pools med musik og aktiviteter, buffet og a la carte restaurant, pool bar og 24-timers indendørs bar, et par butikker, spa, reception, vandland og en dyre farm helt nede i enden. Alle sports aktiviteterne er fordelt ud over hele hotellet.

Generelt er det et meget børnevenligt hotel, med flere børne pools rundt på hotellet, børne klubber, børnevenlig vandland, småbørns område i buffet restauranten osv. Det er ikke kun faciliteterne der er børnevenlige også personale er meget overbærende med børn, som sviner og larmer – inkl. min søn!

Generelt om hotellet vil jeg sige at det var rigtig pænt og stilrent design og mange flotte møbler – meget græsk! Man kunne måske godt ønske sig en anelse mere pynt og hygge. Hotellet er desuden rent og hygiejnisk, samt har et venligt personale som mest holder sig for sig selv. Som I kan se på billederne er der desuden på ingen måde overfyldt og man kunne faktisk flytte sig rundt mellem de to poolområder når som helst og stadig finde ledige liggestole, så det var absolut ikke nødvendigt at reservere om morgenen.

Værelserne
Det var ganske vanskeligt at vælge “få” billeder ud, så jeg har helt undladt at vise værelset frem, da man kan finde rigeligt af dem på StarTour.dk – de er alle meget retvisende. Generelt er det nogle utrolig pæne værelser og de ligger alle i enten stueplan med teresse eller 1. sal med altan. Selvom vi bookede de billigste værelser, dobbeltværelser, var der rigeligt med plads. Vores værelse havde både badeværelse med stor håndvask og bordplads, samt et lille rum med toilet for sig. Derudover havde vi en dobbeltseng i hovedrummet med plads til både babyseng, samt sofa. I forbindelse med dette rum var der yderligere et lille rum med to store skydedøre, hvor der var to mindre senge som sagtens kan bruges af børn eller små voksne. Desuden havde vi en god størrelse teresse med havestole og bord, samt cirka 50 meter ud til poolen. Pæne, godt indrettede og rene værelser med minibar, som desuden var inkluderet!

Mad & drikke
Ofte kan store all-inclusive hoteller hurtigt blive lidt storkøkken agtige når der serveres mad i buffeten – det er det ikke på Club Magic Life Plimiri! Her får man en meget varieret buffet med rigtig lækker og smagfuld mad, desuden er der nogle gode sunde alternativer, hvis man ønsker det. Hver aften er der et nyt tema – og når der står italiensk, så er der rent faktisk et stort udvalg af italienske specialiteter i buffeten!

Ud over buffetrestauranten inkluderer all inclusive konceptet også de to a la carte restauranter, samt diverse barer rundt på hotellet, snackbaren og minibaren på værelset. Så man kan altså få noget at drikke døgnet rundt og noget at spise langt de fleste vågne-timer. Alt sammen meget varieret og af høj kvalitet.

Til frokost spiste vi ofte i snackbaren, her var stilen lidt kantine-agtig, men på den fede måde med små anretninger af melon, yougurt, wraps, pommes frites osv. Og om aftenen opholdt vi os oftest i 24-timers baren, hvor der var masser af forskellige drikkevarer, sødt personale, lækre møbler og ikke mindst udmærket underholdning.

Collage2Aktiviteter
Hotellet udbyder et hav af forskellige sportsgrene og aktiviteter. Taget i betragtning af at det var et sports-hotel have fitnesscentret dog en forholdsvis kort åbningstid, samt få fitness-maskiner. Desuden var holdende ikke specielt hårde, så ønsker man seriøs og hård træning skal man altså ikke vælge hotellet af den grund – det får man desværre ikke. I stedet for man mange muligheder og god underholdning.

Animations teamet på hotellet er desuden ret stort – de varetager både sport, aktiviteter i løbet af dagen og underholdning om aftenen, både ved baren og i amfiteatret med diverse shows og dans. Alt personalet fra animations teamet virker desuden ret professionelt når man sammenligner med andet “amatør” underholdning jeg før har oplevet.

Ud over de to poolområder er der også et rigtig pænt og udmærket vandland, med vandrutsjebaner både til glæde for de helt små og for børn og voksne. Området er rigtig pænt og ønsker man ikke at rutsje er der også nogle fine solstole at sidde i.

Til sidst vil jeg nævne et stort plus, som vi simpelthen ikke var klar over var til stede på hotellet inden vi kom derned – nemlig en “farm”, eller mini zoo vil jeg hellere kalde den! Helt i udkanten af hotellet var der nemlig et lille område med en masse dyr, hvilket både var hyggeligt og sjovt at se på. Der var bl.a. ænder, kaniner, påfugle, geder, heste og æsler – en rigtig fed ekstra ting, som jeg ikke har oplevet på noget hotel før!

Placering
Så når vi til det punkt, hvor man går på kompromis – ulempen ved dette eller fantastiske hotel! Det er nemlin placeringen. Plimmiri ligger nemlig langt ude på landet og det eneste man finder her er en populær fiske restaurant og hotellet Club Magic Life. Der er ikke andet i mange kilometers afstand og taxa er dyrt på Rhodos. Det kostede os cirka 800 kr at tage én taxa tur/retur til Lindos, som er den nærmeste by med shopping og turen tog en god halv time. Til gengæld en hyggelig, men lille by. Turen fra Rhodos hvor vi landede tog desuden små to timer med bus fordi, men det er naturligvis også med flere stop på andre hoteller undervejs.

Plimmiri ligger helt nede i den sydlige del af øen og her blæser det altså lidt ekstra. Det vil sige at de 28 grader som vi havde føltes lidt køligt de dage hvor det blæste meget – der er en betydelig forskel andre steder på øen. Skulle jeg besøge Plimmiri igen ville jeg nok gøre det midt på sæsonen, så man får den højeste temperatur.

Selvom hotellet ligger langt ude på landet hvor kraverne vender, så ligger det dog helt ned til havet, hvor vandet er lidt lunere end poolvandet. Dog er dette en stenstrand, hvorfor vi faktisk ikke opholdt os der, men vandet er klart og rent.

Pris
Så kommer vi til den gode del – nemlig prisen! Grundprisen for denne ferie på det 4+ stjernede hotel i den første uge af oktober var nemlig kun 4.000 kroner per voksen! Herudover kommer transfer og mad på flyet. Desuden gav jeg sølle 300 kroner for min søn da han er under to år. Rejsen blev booket med Star Tour, som jeg altid elsker at rejse med – der er styr på tingene og det er kvalitet til rimelige penge! Desuden betyder det at man kan være heldig at flyve med TUI Nordic, men det vil jeg vende tilbage til i et senere indlæg.

Alt i alt et super 4+ stjernet all inclusive hotel – med placeringen som eneste rigtige minus!